Na kávě s neuvěřitelně akční paní učitelkou a WINkou Pavlínou Pavlovou

04.12.2020

Pavlíno, můžeš nám říci něco o sobě? Co jsi vystudovala a proč ses rozhodla pro dráhu učitelky?

Že budu paní učitelkou by můj holčičí sen, asi proto, že jsem vždy měla štěstí na výborné pedagogy od ZŠ až po VŠ. Jen jsem to k tomu školství vzala oklikou přes studia elektrotechniky, nejdříve elektro průmyslovka v Ostravě, pak VŠB obor Silnoproudá elektrotechnika zaměření Elektrické stroje a přístroje.

Po ukončení studia jsem hned nastoupila na SPŠ elektrotechniky a informatiky v Ostravě, kde jsem již 27 let. Práci se žáky mám moc ráda. Když jsem začala učit bylo mi 23 let a naši žáci mi už zdaleka nepřipadali jako děti, nyní když jsem oslavila půlstoletí, vidím je jako děti, z kterých se teprve stávají dospěláci :).

Učím odborné elektro předměty a jsem garant oboru Elektrotechnika zaměření Elektroenergetika. Snažím se zajistit úzkou spolupráci školy s firmami.

Jací jsou dnešní mladí žáci-technici? Jaký je například jejich postoj k "jádru"?

Mladí technici jsou jako každá mladá generace před nimi, mají odvážné nápady a připadá jim, že ví, jak by se co mělo dělat, že jim zkrátka patří svět! Mají rozhodně přehled o IT technice, umí s ní, taky je zajímá ekologie a ... jádro? Každý z nich fandí nějakému zdroji elektrické energie, ale pravdou je, že jaderná energetika obecně přitahuje a rozviřuje diskuzi. Je to oblíbené téma maturitních prací :)

A co ty? Proč ses přidala mezi české "ženy v jádře?"

Jako odborná paní učitelka potřebuji být svázaná s běžnou praxí, firmami. ČEZ nám umožňuje exkurze, přednášky a tak se stalo, že jsem častou návštěvníci JE Dukovany a za ty léta spolupráce jsem tam našla spřízněné duše a dostala jsem nabídku stát se členkou WINek a já jí ráda přijala. Energetika je přece s jádrem jasně spojená.

Na závěr něco k současné situaci. Jak vnímáš současnou virtuální výuku?

Když jsme se na jaře dostali do distanční výuky, byli jsme všichni hozeni do vody a bylo třeba se naučit rychle plavat. Stálo to všechny, učitelé i žáky, spoustu úsilí a učení s IT technikou a možnostmi on-line výuky. Mě osobně to stálo hodně snězené čokolády a nepříjemné kila navíc :)

Teď na podzim už je to jiné, jsme už v jiném levelu, máme zkušenosti. A ukazuje se, že nic není černobílé, i distanční výuka má své klady. Minimálně ušetřený čas cestováním do školy, na SŠ se žáci sjíždí z daleka a denně je to pro mnohé 3 hodiny i více. Ti studijně zdatní a cílevědomí si umí lépe zorganizovat čas. Nicméně sociální kontakt, pohled z očí do očí a hlavně na odborné škole praktickou výuky asi monitor nemůže nahradit, byť existují různé simulační programy, ale není nad to si to "osahat".

Já osobně si myslím, že do budoucna se na SŠ určitá forma on-line výuky usadí natrvalo, bude to určitý standard, na který budeme zvyklí.

A poslední dotaz - jak se bavíš ve svém volném čase?

Být paní učitelkou je pro mě úžasné povolání, nevyměnila bych ho, ale je psychicky náročné, neustále jste v kontaktu s lidmi. Proto volný čas ráda trávím v přírodě, v klidu bez lidí. Takže se věnuji turistice, kolu a ráda i lenoším doma s knížkou a u filmu, miluji detektivky, Aghatu Christie a současnou českou spisovatelku Michaelu Klevisovou. Jsem taková paní Colombová :)

Děkujeme za příjemný rozhovor. Ptala se Linda Navrátilová.

Sem patří váš dlouhý nadpis

Sem vložte podnadpis

© 2018 WIN Czech, všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma!